dilluns, 8 de febrer del 2016

Autors a les aules: visita al CEIP Juan Carlos I d’Almenara



El passat dia 5 de febrer vaig visitar la Biblioteca Pública d’Almenara, on m’esperaven els alumnes de 3r de primària del CEIP Juan Carlos I que havien llegit Lina Panxolina i el quadern màgic (Bullent, 2010). El professorat havia sol·licitat amb antelació la meua visita a través de l’activitat “Autors a les Aules” que organitza cada any la Institució de les Lletres Catalanes. L’objectiu de la qual és afavorir la trobada de l’escriptor amb els lectors i que la lectura esdevinga encara més motivadora.

Primer que res vaig parlar una miqueta de com nasqué la idea de fer aquesta novel·la (especial perquè va ser la primera que vaig fer) i com el text anà creixent paral·lelament amb les il·lustracions d’Àgueda Climent. Encara que és una història molt divertida, plena de situacions gracioses, també intenta reflectir els problemes d’assetjament que es produeixen a totes les aules, en major o menor grau. També vaig anar desvetllant algun secret que amaga el llibre com els homenatges als meus pares o al col·legi on jo vaig estudiar. Però a mi el que realment m’agrada és que els alumnes siguen els protagonistes i pregunten, comenten, qüestionen, valoren, donen la seua opinió... Ells en tenien moltes, de preguntes, que vaig anar responent el millor que vaig saber. Estaven molt interessats en saber com es fa per escriure un bon llibre, perquè al final de curs ells hauran de crear el seu propi llibre. Ja havien parlat amb d’altres escriptors –Manel Alonso i Mercè Viana– i pròximament ho faran amb Pep Castellano. Aquell dia era el meu torn. Quina responsabilitat! Vaig contestar amb sinceritat a tot allò que em preguntaren. Durant la xerrada van sorgir més preguntes que ells mateixos anaven contestant i també idees per a nous contes. Això va estar força engrescador.
Vam reservar els últims minuts per a la signatura d’exemplars (sempre els fa molta il·lusió tenir la firma dels autors).


Només tinc paraules d’agraïment: als alumnes per l’atenció que mostraren en tot moment i les ganes de preguntar; al professor Mario Viché i a la bibliotecària, per ser tan bons amfitrions, com no, a l’Institució de les Lletres Catalanes per organitzar aquests tipus d’actes que dignifiquen la nostra llengua i cultura, en general, i la tasca dels escriptors, en particular.

[Aquesta escola és molt especial per a mi, perquè fa tres anys, altres alumnes em van sorprendre amb una adaptació cinematogràfica del llibre amb què van guanyar el 2n Premi TIRANT AVANT a les Produccions Escolars Valencianes 2012-2013.]



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...