dimecres, 3 de juny del 2009

Tres triángulos!

Aquest cap de setmana vam estar a Alcoi. Passejant pel carrer de L'Albereda (d'aquest nom també faré un post que ben bé s'ho mereix) vaig observar que estranyament el forn Dulces Hispania resistia el pas del temps. I em va vindre al cap una anècdota d'infantesa, dolça ara des del record, però un poc traumàtica en aquell temps.
Ma mare quan no tenia temps de fer-nos l'entrepà per al col·le, li donava diners a la meva germana major perquè comprara el desdejuni per a les tres. Així que abans d'entrar al col·le entràvem a aquest forn en qüestió i sempre es repetia la mateixa escena:
- Tres triángulos! -deia la meva germana, com una sentència, sense opció de rèplica (llavors parlàvem castellà).
De vegades volíem una palmera, un cocotet o unes rosquilletes, però sempre acabàvem menjant-nos el triangle a l'hora de pati.
I li ho comentava a Paco quan passàvem per davant de la pastisseria, i em diu tan natural, "I per què no li déieu que volíeu una altra cosa?" I em quede pensant i senzillament li conteste: "Doncs perquè era (i és) la major". I punt. No hi havia més. Com anàvem a rebel·lar-nos davant l'autoritat d'una germana major. Eixa opció no hi existia. Almenys en aquell temps.
Un petonet Àgueda, segur que per això sortí allò de "las niñas triángulo".

2 comentaris:

Anònim ha dit...

Ieeeeee Mercediues!!!

Molt boniquet i entranyable el post!!!

Fa molta risa, jo no sé vosaltres ara, però jo... ELS TINC BEN AVORRITS!!!

HAHAHAHAHAHAHHAHA!!!

INGA... MOLTS PETONETS "NIÑA TRIÁNGULO"!!! (hehehehe).

Àgueda.

Gregorio Royo Bello ha dit...

Jo també en demanava un, de dolç, al forn, i en castellà (és clar, era a l'Aragó)"un bollo de azucar", una cosa senzilla: farina, oli, rent, sucre, però redéu, que bons que estaven. No he trobat una altra vegada un sabor tan intens com aquell, una gana tan pura, un arrabassament tan delerós i això, sospite, no és perquè els ingredients s'hagen perdut en aquesta deriva tecnològica, sinó més bé perquè a l'edat d'or de la nostra infantesa tot era salvatge i definitiu, per això, crec, no demanaves una altra cosa que triangles.

Com podem fer-nos seguidors vostres?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...